"BÜYÜLÜ DENİZ" İSİMLİ ÇOCUK ROMANIM 8 YAŞ ÜSTÜNDEKİ TÜM HAYALPERESTLER İÇİN ARTIK KİTAPÇILARDA! :)

Öğren Çekirge - Gizli Cep Yapımı

04 Şubat 2013

Merhaba Çekirge!
Kendi kendime dikiş dikmeyi öğrenirken, ceplerin giysiye takılış yollarını çıkartana kadar göbeğim çatlamıştı. Şimdi fotoğraflarla anlatacağım gizli cep dikişine, dikiş bilenlerin hepsi “eh… herhalde!” diyecektir. Ama dedim ya, ben “youtube” terzisiyim diye… Ben tüm dikiş yollarını oradan - buradan bakarak, okuyarak öğrendiğim için bu tür bilgi notları benim için çok önemliydi. Bu yüzden, dikişi benim gibi öğrenmeye çalışanlar için çok basit bir cep dikişi yöntemi anlatmak istedim. Merak edenler önden buyursun:
Eğer giysiniz mutlaka cepli olsun istiyorsanız ve pratik bir dikiş daha işinize geliyorsa, kıyafetlerinize dikiş çizgisiyle bir görünen gizli cepler sanırım sizin için en kolayı olacaktır. Bu cep dikişini pantalona, eteğe, mantoya, cekete, istediğiniz kıyafete uyarlayabilirsiniz. 
Ben bu komik görünümlü cepleri bol bir pantalon için diktim. Pantalon istediğim gibi çıkarsa onu da burada ayrıca göstereceğim :) 
Önce istediğimiz büyüklükteki cep kımaşını astardan 4 kat kesiyoruz. 
Ardından giysi parçalarımızın yan dikişlerini kapatmadan önce (bu örnekte pantalon parçalarını) her birini ön ve arka parçalara tek tek dikiyoruz. 
İki parçayı birbirine diktikten sonra cep astarının kıyafeti giydiğiniz zaman dışa doğru potluk yapmasını önlemek için, kalan dikiş payını da astar tarafına sabitliyoruz. 
Giysinin ön ve arka parçaları birbirine birleşmeden önce böyle görünüyor.
Şimdi de içten - cep astarları dahil - iki parçayı birbirine kolayca birleştiriyoruz.
Cep açıklığının ne kadar olmasını istiyorsanız, dikişi oraya kadar getirip, o noktada sabitleyin. Bu fotoğrafta iğneyle gösterilen yerlerde olduğu gibi.
İşte bu kadar! 
görüşmek üzere :)

1 yorum

  1. yeni başladım çok güzel detaylı açıklama ve zahmetiniz için teşekkürler

    YanıtlaSil

Burada yayımlanan yazı ve görsellerin tüm hakları İrem Sunar Özat'a aittir. İzinsiz yayımlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.