"BÜYÜLÜ DENİZ" İSİMLİ ÇOCUK ROMANIM 8 YAŞ ÜSTÜNDEKİ TÜM HAYALPERESTLER İÇİN ARTIK KİTAPÇILARDA! :)

Öğren Çekirge - Temel Etek Dikimi

28 Ocak 2013


Bir süredir etek dikimiyle ilgili her iki sitemden de sorular alıyorum. Bununla ilgili bir yazı hazırlamadan önce sizlere nasıl bir model üzerinde çalışmamı istediğiniz üzerine bir soru sormuştum. Gelen yanıtlar ve talepler de bir hayli ilginç oldu. Gerek sitede aktarılan bilgilerin bütünlüğünü sağlamak açısından, gerekse herkesin isteklerine yanıt verebilmek için öncelikle en basit etek dikimini anlatmaya karar verdim. Elbette vücut tipine uygun ipuçları ve basit bir kalıptan nasıl harika tasarımlar yaratabileceğinize ilişkin bilgileri de ihmal etmemeye çalıştım. 
Aşağıda temel bir etek dikiminin nasıl olduğuna ilişkin adım adım bilgiler bulabilirsiniz. Daha sonra da bu basit kalıp ile daha ne harikalar yaratabileceğinizi anlatacağım :)
Hadi başlayalım. Basit bir etek kalıbı için aşağıdaki patron kalıplarını kullanabilir ya da onlara benzer bir kalıp bulabilirsiniz. 
temel etek dikimi


Bu etek model Burda dergisinin 03/2010 tarihli sayısında yayımlandı. Eski kitapçılarda bulamazsanız, buradan satın alabilirsiniz.
Benzer etek kalıplarına da bu bağlantılardan ulaşabilirsiniz:
Kısacası, bu yazı yardımıyla adım adım etek dikmeyi arzu ediyorsanız kullanmanız gereken etek kalıbının önden ve arkadan ikişer pensi olması, fermuarının yandan kapanması, herhangi bir pilisi olmaması gerekiyor. 

Ben bu modeli dikerken kendi beden ölçüme göre çıkarttığım bir etek kalıbını kullandım. Kendi giysi kalıbınızı kendinizin yapmasına ilişkin yazılar daha sonra çıkacak ;)
1- Seçtiğiniz kalıbı kağıda aktarın.  
Armudi Kemençe tadındaki vücut yapıları ve Büyük bedenler için İpucu:
2- Kalça genişliğinizi ölçün ve eteğin genişleme noktasının tam olarak buradan başlamasına dikkat edin. Örneğin ben, pilili etek dahi diksem, bel ile kalçanın en geniş noktası arasında kalan kısmı mümkün olduğunca dar yapıp, etek modeline göre genişleme işlemini mutlaka bu noktadan sonra başlatıyorum. Kalem etek dikerken bile basenlerimdeki en ölçüsünü devam ettiriyorum; bu sayede etek giymiş ampul görüntüsüyle karşılaşmıyorum :P
Anlattıklarımı gözünüzde daha iyi canlandırmak için aşağıdaki çizimi takip edebilirsiniz. Çizimin orijinali  www.fashion-era.com  tarafından sağlanmış:
3- Etek patronunu bedeninize göre ayarladıktan sonra, kalıbı kumaşın üzerine yerleştirin ve dikkatlice kesin.  
temel etek dikimi
4- Pensleri kapatın. Bunun için önce pensin geniş yerinden başlayarak en ucuna doğru dikin. 
5- Tüm pensleri kapattıktan sonra eteğin ön ve arka parçalarını tek taraftan birbirine dikin. 
6- Vücut tipinize göre, yandan dikeceğiniz fermuarın uzunluğuna karar verin. Fermuarınızı    etek pervazını dikmeden önce dikmenizi tavsiye etmem. Fermuarı en son dikmenin daha temiz bir dikiş ortaya çıkartacağını düşünüyorum. 
Armudi Kemençe tadındaki vücut yapıları ve Büyük bedenler için İpucu: Fermuarınızı kalçanızın en geniş yeri / basenlerinizin başladığı noktadan hemen önce bitirin. 
Gizli fermuar dikişiyle ilgili bilgilere şu yazıdan ulaşabilirsiniz: Fermuarınızı “gizli” tutmanın yolları
Normal fermuarların astarlı giysilere dikilmesiyle ilgili eğitici-öğretici kutsal bilgi kaynağına ise şuradan ulaşabilirsiniz: Astarlı Elbiselere Fermuar Takma
7- Dikişi tamamladıktan sonra dikiş paylarını zigzag dikiş ile temiz kapatın. Bu sırada şöyle güzel bir demli çay ya da nefis kokan bir kahve içmenin tam zamanı…
 
8- El dikişi konusunda iyi olduğunuzu düşünmüyorsanız, ya da benim gibi tembelseniz, etek ucunu makinayla kapatabilirsiniz. EĞER dikiş dikme konusunda da iyi değilim diyorsanız ve makina dikişiniz de çok düzgün olmuyorsa, kumaşınız ince ise önce bir kat kıvırıp düz dikiş çekin. Ardından bir kat daha kıvırıp tekrar düz dikiş çekin. 
YA DA, etek uçlarına önce zigzag dikişle sülfile yapın, ardından bir kat kıvırarak düz makina dikişi çekin. 
El dikişi konusunda bir sıkıntınız yok ise ve kumaşınız yünlü kumaşlar gibi etek uçlarında elde dikim gerektiriyorsa, etek ucunuzu düzgünce kıvırarak elde dikin. Bunun birçok dikiş yöntemi var. Bu yabancı sitede farklı yöntemlerin açıklayıcı fotoğraflarla anlatıldığı bilgilere  ulaşabilirsiniz. 
 
Makina dikişi ile spor dikiş yaptıysanız (yani etek ucu dikişiniz giysinin dışından da görünüyorsa) giysiniz şu şekle gelmiş demektir. 
9- Şimdi sıra eteğin bel pervazında. Pervazın bir ucunu düzgün şekilde dikerek kapatın. diğer ucunu etekle birleştirmek için iki kumaşın DÜZ tarafı birbirine gelecek şekilde iğneleyin ve birbirine dikin. Ardından pervazınızı eteğin içine doğru ters çevirin. 
10- Herşeyi bitirdikten sonra, fermuar dikişi öncesinde eteğiniz şu şekilde görünmeli:
Eeee?… Ne o? Beğenmediniz mi?… Çok mu basit geldi?… O halde tam bu etek kalıbını kullanarak yeni dikmiş olduğum eteğe bir göz atın. Bakalım bunu beğenecek misiniz? :)
tasarım kalem etek yapımı
tasarım kalem etek yapımı
YA DA yine bu etek kalıbını kullanarak kendinize son moda dantel eteklerden dikebilirsiniz. 
Şimdi bu basit etek modelini dikmeye daha hevesli misiniz peki? :) Basit giysi kalıplarıyla harika modeller yaratmanın yollarını öğrenmek için, izlemeye devam edin :))

34 yorum

  1. Sitenizi yeni keşfettim harikasınız. Temmuzda KPSS kursumu bitirdikten sonra adım adım başlayacağım tavsiyelerinizi takip ederek. Emeğinize yüreğinize sağlık...

    gizemizmirli.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de harikasınız! :) yaza beklerim o halde :D

      Sil
  2. bende bişeler dikmek istiyorum. özellikle etek.. zor gibi görünüyo :( inşallah öğrenip yaparım . etek dikmeyi çok istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etek en kolay şeylerden biri :) ama ilk adımları attıktan sonra... önce daha basit birşeyler dikmekten başlayın eğer hiç dikiş bilginiz yok ise. mesela bir yemek örtüsü için kumaş kenarlarını kıvırın. ya da yaz için kendinize bir pareo yapın aynı mantıkla.
      sonra yavaş yavaş daha anlamlı ve kolay gelecektir burada anlattıklarım.

      Sil
  3. dikişe yeni başlayanlardan birisiyim paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu ne ki! siz biraz daha "öğren çekirge" yazıları okuyun, benim diktiklerim sizin dikecekleriniz yanında solda sıfır kalır ;)

      Sil
  4. Merhabalar

    Bende dikis dikmeye baslasim size sorum olacak. Dikis dergileri indirdim orda kaliplar veriyor kaloplari a4 kagidina cikardim hepsini birlestirip kalibi ortaya cikardim.kizima elbise dikecegim orda 52-92cm yaziyor bu neanlama geliyor acaba kizima hangi rakam uyarsa onun cizgisindenmi gidecegim ki.. yardimci olursaniz cok sevinirim.yazim hatalariminda kusuruna bakmayin ltf telefondan yaziyorum ancak bukadar oldu :) ...

    Tesekkur ediyorum sevgiler
    Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Aynı soruyu başka bir sayfaya yazmıştınız birkaç gün önce. Orada yanıtlamıştım :) Bu linke bakınız.
      http://www.kendindik.com/2013/01/ogren-cekirge-dergiden-kalp-ckartma.html

      Sil
  5. Ay nerden denk geldim sitenize.dikisten zerre anlamam dikis makinam bile yok kizimin bebeklerine bile elbise dikmisligim yoktur ama donup dolasip sizin yazdiklarinizi okuyorum hadi hayirlisi bakalim. Bu arada cok guzel bir yazi diliniz var tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel denk gelmişsiniz gerçekten! :)

      Okuyun okuyun... Sonra bir de bakmışsınız, kalbinizde dikiş aşkıya yanıp tutuşuyorsunuz :D
      Kendi giysilerini dikmek çok zevkli birşeydir. Ben de öyle tam ortadan, hiçbir eğitimim olmadan başladım dikişe. Siz de başlarsınız yakında ;)
      sevgiler!

      Sil
  6. Çok tatlısınız.bilgiler için çok teşekkürler benim gibi beceriksiz bile anlıyabiliyorsa daha ne diyeyim harikasınız bundan sonra sadık takipçinizim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaa! anlarsınız tabii! en güzelini de yaparsınız isterseniz :) bundan sonra sıkı yorumlar bekliyorum o halde ;)

      Sil
  7. Sulfile fln ne ola ki :( bu terzilik terimlerini ogrenerek baslamaliyim evvela :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek terzilik terimi kullanmam. Çünkü kendim de bilmem :D
      sorunuzun yanıtı şu adresteki bilgi deposunda saklı:
      http://www.kendindik.com/2013/07/ogren-cekirge-sulfile-ayag-kullanm.html

      Sil
  8. Merhaba, dergileri satın alacağımız yabancı siteden siz alışveriş yaptınız mı? Kart ile mi alışveriş yapıyorsunuz. Nasıl bir yol izliyorsunuz biraz aydınlatır mısınız? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman yaaaa. benim işteki en yoğun dönemimde yazmışsınız bu mesajı ve ben daha yeni gördüm :/
      bu kadar geç yanıt verdiğim için kusura bakmayın. konuyla ilgili bir yazım vardı sitede : http://www.kendindik.com/2012/02/tasarmc-modelleri-vogue-butterick.html daha fazla bilgi isterseniz yine yazın lütfen. sevgiler!

      Sil
  9. Size Üsküdarda bulduğum çok uygun bursa kumaşçısının adresini veriyorum. Mimar Sinan Mahallesi Atlas Çıkmazı Üsküdar Kapalı Çarşı No: 30/152
    Aldığım kumaşların resimlerini isterseniz size gönderebilirim. Metresi 5 lira olan çift en şifon, pamuklu kumaşlar, kadifeler 7 lira. Şu yabancı site alışverişini aydınlatırsanız çok sevinirim. Mehtap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Mehtap! yukarıdaki linki bir inceleyin lütfen.
      sevgiler!

      Sil
  10. nayır nolamz bu kalıp bende varrrrrrrr dantel kumaşımda varrrrrrrrrrrr gözüm açıldı resmennnnnnn :D gülin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaaa :)))) bir aydınlanma anı!
      sonuçları bildirisiniz artık ;)

      Sil
  11. çok güzel.ınsallah bende boyle guzel seyler dıkebılırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikersiniz tabii... Ben nasıl öğrendiysem siz de öğrenirsiniz!
      sevgiler :D

      Sil
  12. Merhaba, harika bir blog elinize sağlık. Kumaş kalıptan nasıl etek dikiyoruz? Bununla ilgili farklı bir link var mı? Tşk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! çok teşekkür ederim :)
      Kumaş kalıp derken anlatmak istediğiniz şey, kağıda aktarılmış kalıp yerine kumaştan hazır kesilmiş parçalar üzerinden bir çalışma yapmak ise, şu yazıdaki Adım 2 fotoğrafına bir bakar mısınız?
      http://www.kendindik.com/2014/02/parti-elbiseni-kendin-dik_28.html
      belki gözünüzde daha kolay canlanır.

      Sil
  13. Yok aslında demek istediğim şu; yukarıda "Eeee?… Ne o? Beğenmediniz mi?… Çok mu basit geldi?… O halde tam bu etek kalıbını kullanarak yeni dikmiş olduğum eteğe bir göz atın." yazısı sonrasında neler oluyor :)

    YanıtlaSil
  14. merhabalar
    bu aralar dikişe merak saldım, giyim kıfayet ve tasarım bütün kadınların dna sında var bu model hoş etek için ama tesettür acısından boyunu uzatsam aceba nasıl olur

    YanıtlaSil
  15. Tek kelimeyle harikasiniz. Sayenizde iyice heveslendim:)

    YanıtlaSil
  16. Ya cok tatlısınız yazı dilinizde cok güzel bende küçüklükten beri hep bir şeyler dikmek istiyordum ama okuduğum için olmadı hiç bir şey bilmiyorum nasıl başlamalıyım sofra bezi mi dikeyim ilk sizce nereden başlamalıyım

    YanıtlaSil
  17. dikiş seven hanımlar, kadıköy ziverbey deki atölyeme dikiş bilgisi ve atölye deneyimi olan bayan eleman arıyorum..bayan ve çocuk kıyafetleri dikiyoruz.. heryerde arıyorum:)) yardımınız olabilir mi... sevgiler,
    Derya
    0532 508 67 45

    YanıtlaSil
  18. Üniversite öğrencisiyim ama aynı zamanda moda tasarım kursuna gidicem gitmeden önce sizin tavsiye ve önerilerinizi dinlicem harikasınıız '! :)

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,ben dikişe yeni merak salanlardanım ve bana müthiş gaz verdiğinizi söyleyebilirim.Bolca pijama diktikten sonra ilk dikeceğim eteğe sıra geldi,burda dergisinin kalem eteğini seçtim,fakat pervaz konusunda takıldım,patronda pervazı yarım şekilde vermişler yani 4 pervaz birleştirmem gerekiyor bir bel için doğrumu anladım acaba?

    YanıtlaSil
  20. Hiç kursa gitmedim tek hayalim kendi zevkime gore dikiş yapmak adım adım sayenizde basliycam inşallah 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç kursa gitmeden öğrenmiştim! İnternette gün geçtikçe daha fazla kaynak bulunuyor bu alanda. Eminim en güzellerini dikersiniz siz de yakında ;)

      Sil
  21. BİLGİLERİ KAYNAKÇA GÖSTEREREK, TEZ HAZIRLAMADA KULLANABİLİR MİYİZ..

    YanıtlaSil

Burada yayımlanan yazı ve görsellerin tüm hakları İrem Sunar Özat'a aittir. İzinsiz yayımlanamaz. Blogger tarafından desteklenmektedir.